Powered By Blogger

Selasa, 5 Oktober 2010

Contoh Teks Ucapan

 Teks Ucapan Majlis Tadarus al-Quran

Yang berusaha, Puan  Rodhiah bte Ahmad Untong, pengetua SMK Balaban Jaya, yang dihormati Encik Abdul Munim Khan bin Abdul Wahid, PK 1 SMK Agaseh, PK HEM, Pn Rashida Ahmad, En. Senguan Musa, PK Ko-kurikulum, yang dihormati para hadirin jemputan, guru-guru, peserta-peserta majlis Tadarus Al-Quran dan pelajar-pelajar yang dikasihi sekalian.

Assalamualaikum dan salam sejahtera…

Alhamdulillah, bersyukur kita ke hadrat Allah s.w.t kerana dengan izin dan limpah rahmatNya, dapat kita berkumpul untuk sama-sama meraikan Majlis Tadarus Al-Quran peringkat sekolah SMK Agaseh.

Hadirin dan hadirat sekalian,

Untuk memberkati lagi majlis kita pada hari ini, majlis dengan segala hormatnya, menjemput ketua pelajar kita Abdul Malek bin Mohd Arwin untuk membacakan doa. Dipersilakan..

Majlis diteruskan dengan acara syarahan dan nasyid. Untuk itu, majlis dengan segala hormatnya menjemput Pn. Rashida Ahmad, PK HEM SMKBJ untuk menyampaikan hadiah.

Dipersilakan…

Untuk acara syarahan bagi kategori lelaki, johan disandang oleh…………………, dan naib johan ……………………………..
Bagi kategori perempuan, johan dimenangi oleh……………………………., naib johan ialah………………………………..

Seterusnya, acara yang terakhir iaitu nasyid. Johan disandang oleh kumpulan………………………., naib johan kumpulan.....…………………………… dan tempat ketiga……………………………

Majlis mengucapkan ribuan terima kasih kepada Pn. Rashida Ahmad.



Seterusnya, untuk menceriakan lagi majlis pada hari ini, dijemput johan bagi setiap acara berikut iaitu tilawah, syarahan dan nasyid untuk membuat persembahan.


Untuk itu, dijemput johan Qari dan Qariah iaitu………… untuk memperdengarkan bacaan ayat-ayat suci al-Quran.

Dipersilakan…..

Terima kasih….

Seterusnya, dijemput johan syarahan bagi kategori lelaki dan perempuan untuk menyampaikan syarahan masing-masing.

Dipersilakan….

Terima kasih…..

Seterusnya, untuk persembahan terakhir kita pada hari ini, dijemput johan bagi acara nasyid untuk membuat persembahan. Dengan segala hormatnya dipersilakan..

Terima kasih diucapkan kepada pemenang-pemenang yang telah sudi menyampaikan persembahan.
Dengan berakhirnya persembahan nasyid sebentar tadi, maka berakhirlah sudah Majlis Tadarus al- Quran peringkat SMK Agaseh.







Untuk itu, majlis turut merakamkan ucapan tahniah kepada para pemenang, bagi yang tidak berjaya jangan putus asa dan teruskan usaha anda. Terima kasih juga pada para hadirin yang turut sudi mejayakan majlis ini.

Sehingga kita berjumpa lagi di tahun hadapan..wassalam.





Tiada ulasan: